TIEDOTE
24.1.2022

Aluevaaleissa Kirkkonummen Vihreiden kannatus pysyi kuntavaalien tasolla, kun noin 16% kuntalaisista äänesti Vihreitä. Vihreät piti myös paikkansa Veikkolan äänestysalueen suosituimpana puolueena.

Kirkkonummen Vihreän valtuustoryhmän puheenjohtaja Markus Myllyniemi teki vahvan vaalikampanjan. Kirkkonummella Myllyniemi oli suosituin ehdokas ja hän nousi aluevaltuustoon huikealla 1703 äänimäärällä! Kuluvalla valtuustokaudella Myllyniemi on toiminut kunnanhallituksessa ja perusturvalautakunnan puheenjohtajana. Kirkkonummen Vihreät toivottaa lämpimästi onnea ja menestystä aluevaltuutetun työhön!

Kokonaisuudessaan Länsi-Uudenmaan aluevaltuustossa Vihreällä valtuustoryhmällä on kymmenen paikkaa. Ryhmän muut Vihreät valtuutetut ovat espoolaisia, lukuunottamatta Laura Skaffaria Lohjalta. Uudet aluevaltuustot aloittavat työnsä 1.3.2022.

Aluevaalit olivat monella tapaa haastavat ja siitä kertoo myös alhaiseksi jäänyt äänestysprosentti. Vain hieman alle 50% kirkkonummelaista käytti ääntänsä vaaleissa. Kirkkonummen Vihreät ovat erittäin tyytyväisiä vaalitulokseen ja kiittävät lämpimästi kaikkia Vihreitä ehdokkaita hyvästä kampanjasta ja kokonaistuloksesta. Erityisesti kiitämme jokaista äänestäjää niin Kirkkonummella kuin muissakin Länsi-Uudenmaan alueen kunnissa, kiitos luottamuksesta!

Kirkkonummen Vihreät