Valtuustoaloite 15.11.2021

Kirkkonummella on aktiivinen nuorisokulttuuri, jonka yhtenä osana on graffititaide. Graffitien maalaaminen on mahdollista vain jos kunnassa on riittävästi tähän tarkoitukseen pystytettyjä maalausseiniä. Toistaiseksi kuntakeskuksessa on vain yksi graffitiseinä, joka sijaitsee jäähallin vieressä. Seinätilaa on niukasti ja seinän viereen on myös kasattu ylimääräistä maa-ainesta, joka tekee seinästä huonosti saavutettavan. Seinän luona ei myöskään ole valaistusta, jolloin talviaikaan sen käyttö on hyvin rajallista.

Kirkkonummen keskustaan tarvitaan uusi graffitiseinä, jossa on valaistus ja riittävästi maalauspinta-alaa. Yksi mahdollinen tontti (tilapäiselle) graffitiseinälle olisi yhteiskampuksen tontti, jossa on jo valaistus ja paljon tilaa. Myös nykyinen skeittipuisto voisi olla sopiva paikka graffitiseinälle.

Me allekirjoittaneet valtuutetut ehdotamme, että kuntakeskuksen alueelle pystytetään mahdollisimman pian uusi, sijainnistaan riippuen tilapäinen tai pysyväluonteinen graffitiseinä, joka mahdollistaa graffitien maalaamisen ympärivuotisesti ja näin osaltaan vahvistaa kirkkonummelaista nuorisokulttuuria.

Krista Petäjäjärvi