Tiedote 29.10.2021

Kirkkonummen Vihreät on valinnut syyskokouksessaan Pietari Vuorensolan (ylitarkastaja VTM) yhdistyksen puheenjohtajaksi vuodelle 2022. Hallitukseen valittiin lisäksi Ronja KarkinenIrja KekkonenAarni HyvönenSaara Huhmarniemi ja Paula Oittinen ja varajäseniksi Sanni Jäppinen, Anna-Mari Toikka, Päivi Kujasalo, Tero Kovala, Marian Jecu ja Anna Presnukhina.

Pietari Vuorensola on Kirkkonummen kunnanvaltuuston ensimmäisen kauden varavaltuutettu, kunnanhallituksen varajäsen ja vihreiden valtuustoryhmän varapuheenjohtaja. Uudenmaan Vihreät asetti Vuorensolan 16.10. myös ehdolle tammikuun aluevaaleissa Länsi-Uudellamaalla.

”Vihreiden toiminta perustuu vahvasti kolmelle arvolle: luonnon suojelemiselle, ihmisten väliselle yhdenvertaisuudelle ja ihmisten vapauksien turvaamiselle, eli liberalismille. Vihreät on myös perimmältään vahva kansalaisyhteiskuntaliike, joka on pyrkinyt turvaamaan edellä olevia arvoja myös silloin kun valtio ei ole näitä riittävästi edistänyt. Kirkkonummen Vihreiden puheenjohtajuus on hyvä tilaisuus viedä tätä periaatetta eteenpäin”, kertoi Vuorensola ehdokasesittelyssään vuosikokouksessa.

Väistyvä puheenjohtaja Saara Huhmarniemi jatkaa hallituksen jäsenenä. ”Yksi Kirkkonummen Vihreiden tärkeimmistä tavoitteista viime vuosina on ollut poliittisen toimintakulttuurin uudistaminen. Yhdistyksessä olemme tukeneet tätä työtä luomalla turvallisen tilan periaateet ja ottamalla käyttöön luottamuspaikkojen rotaatioperiaatteen, joka ehkäisee vallan keskittymistä. Nyt meillä on mukana tässä työssä entistä sitoutuneempi joukko päättäjiä, joten hyvillä mielin siirrän vetovastuun nyt seuraaville!”

Kirkkonummen Vihreät valmistautuu jo vauhdilla aluevaalien kampanjaan. Ensimmäiset aluevaalit ovat erityisen merkittävät, sillä uudet päättäjät pääsevät rakentamaan tulevaa sote-alutta alusta pitäen. Jos ehdokkuus tai osallistuminen vaalikampanjaan kiinnostaa, ole yhteydessä!

Kirkkonummen Vihreät
Saara Huhmarniemi, pj