Uudenmaan Vihreät on nimennyt ensimmäiset aluevaaliehdokkaat! Kirkkonummelta nimettiin neljä ehdokasta:

Kirkkonummen perusturvalautakunnan puheenjohtaja Markus Myllyniemi asettui ehdolle ensimmäisten joukossa: ”Haluan varmistaa, että sote-palveluita tarjotaan jatkossakin kaikissa kuntamme kolmessa keskuksessa eli Veikkolassa, Masalassa sekä Kirkkonummen keskustassa. Paikallisia terveysasemiamme ei saa sulkea eikä kyliemme sosiaalipalveluita ajaa alas! Jokaisella kuntalaisellamme on yhtäläinen oikeus paikallisiin peruspalveluihin, ja tämän on toteuduttava myös sote-uudistuksen jälkeen.”

Ehdolle lähti myös Irja Kekkonen, sosionomi ja diakoniatyöntekijä. Hän vaikuttaa tällä hetkellä Kirkkonummen varhaiskasvatus- ja koulutuslautakunnassa: ”Haluan painottaa erityisesti toimivia sosiaalipalveluita. Haastavassa elämäntilanteessa on ihmillistä ja oikein saada tarvitsemansa tuki läheltä ja asiantuntevasti.” Kirkkonummen perusturvajaoksen jäsen Lauri Lavanti pitää tärkeänä lähipalvelujen säilymisestä lähellä. ”Sote-uudistuksessa on tärkeää huolehtia myös terveydenhuollosta julkisena palveluna ja hoitohenkilökunnan hyvinvoinnista ja riittävyydestä. Hoitajapula ja hoitovelka on ratkaistava.” Ylitarkastaja Marian Jecu haluaa peruspalvelut ja mielenterveyspalvelut jokaisen ulottuville: ”Vakaa ja terve elinympäristö tukee asukkaita arjessa.”

Katso kaikki alueen ehdokkaat Uudenmaan Vihreiden tiedotteesta.

Nimeämme lisää ehdokkaita myös Kirkkonummelta syksyn mittaan. Kenet haluaisit nähdä ehdolla tai olisitko itse kiinnostunut vaikuttamaan alueen terveyspalveluiden kehittämiseen? Vinkkaa ehdokasta täällä https://asiointi.vihreat.fi/ehdokkaaksi tai ole suoraan yhteydessä: kirkkonummi-kontakti@vihreat.fi