Vihreät saavuttivat eduskuntavaaleissa valtakunnallisen 11,5% kannatuksen joka toi 5 lisäpaikkaa eduskuntaan ja eduskuntaryhmä kasvoi 20 paikkaan. Kirkkonummella Vihreiden kannatus kasvoi reippaasti ja kannatus oli pääkaupunkiseudun kehyskuntien korkein eli 13,3%.

Kirkkonummen Vihreiden oma ehdokas Saara Huhmarniemi keräsi ennätyksellisen 2046 äänen tuloksen, joka on kaksi kertaa enemmän kuin paikallisen ehdokkaan äänisaalis edellisissä eduskuntavaaleissa. Huhmarniemen Kirkkonummelta kokoama äänimäärä oli kunnan 4. suurin.

Saara Huhmarniemi iloitsee Vihreiden painoarvon kasvusta valtakunnallisesti. ”Eduskuntavaaleissa äänestettiin etenkin valtakunnan politiikasta. Ihmiset toivoivat muutosta ja näkivät Vihreiden ratkaisut tulevaisuuden ratkaisuina.” Oman tuloksensa Huhmarniemi näkee heijastelevan Vihreiden vahvaa otetta paikallispolitiikassa: ”Kirkkonummen Vihreät ovat tehneet määrätietoisesti töitä päätöksenteon avoimuuden ja kestävien toimintatapojen eteen. Erinomainen kannatus kertoo, että suunta on oikea ja antaa vahvan mandaatin jatkaa tätä työtä.” Saara Huhmarniemi keräsi hyvän kannatuksen kuntarajojen yli. ”Kampanjani teemat – ympäristö, koulutus ja kestävä hyvinvointi – puhuttelivat myös laajemmin. Näiden teemojen puolesta tulen tekemään töitä jatkossakin.”

Kampanjan takana oli vahvoja Vihreitä vaikuttaja Kirkkonummelta. ”Erityiset kiitokset kampanjapäällikölleni Reetta Hyväriselle sekä Vihreän valtuustoryhmän puheenjohtajalle Sanni Jäppiselle ja varapuheenjohtajalle Krista Petäjäjärvelle. Kiitos myös kaikille tukijoilleni ja kampanjaan osallistuneille avusta ja mukana elämisestä. Tästä on hyvä jatkaa työtä ja Vihreää politiikkaa Kirkkonummella. Tervetuloa myös uudet Kirkkonummen kehittämisestä kiinnostuneet mukaan toimintaan!” päättää Huhmarniemi.