Pääkaupunkiseudun isot kunnat, kuten Espoo ja Helsinki ovat tänä syksynä valmistuneissa kaupunkistrategioissa asettaneet kunnianhimoiset ilmastotavoitteet. Hinku-verkostossa mukana olevat kunnat tavoittelevat ilmastopäästöjen vähentämistä 80 % vuoden 2007 tasosta vuoteen 2030 mennessä. Länsi-Uudenmaan kunnista Hinku-verkostoon ovat lähteneet jo Lohja, Inkoo, Raasepori, Hanko ja Siuntio.

Kirkkonummen Vihreät näkevät Hinku-verkostoon kuulumisen mahdollisuutena oppia muilta kunnilta hyvistä käytännöistä, tukea puhtaan teknologian ratkaisuja ja vähentää päästöjä vastuullisilla hankinnoilla, joissa sijoitetulle pääomalle saadaan hyvä korko.

Kokouksessa oli myös kaavoituskatsauksen esittely sekä osavuosikatsaus. Kunnan tuloveroprosentti pidettiin ennallaan 19,5% ja kiinteistöveroprosenttia nostettiin hieman muiden kuin vakituisten asuinrakennusten osalta 1,40% (aiemmin 1,25%).

Lisäksi käsiteltiin useita valtuustoaloitteita, joista ilahduttava oli päätös käynnistää Kirkkonummen järjestöstrategian laatiminen!

Vihreä valtuustoryhmä