Kirkkonummen vihreät on valinnut syyskokouksessaan Ronja Karkisen yhdistyksen puheenjohtajaksi vuodelle 2023. Hallitukseen valittiin lisäksi Paula Oittinen, Saara Huhmarniemi, Aarni Hyvönen ja Marian Jecu sekä varajäseniksi Päivi Kujasalo, Irja Kekkonen, Lauri Lavanti, Anna-Mari Toikka ja Anna Presnukhina.

Ronja Karkinen on ensimmäisen kauden kunnanvaltuutettu ja yhdyskuntatekniikan lautakunnan jäsen. Hän on toiminut jo vuoden Kirkkonummen vihreiden hallituksessa ja on innoissaan uudesta luottamustoimestaan. “Tuleva vuosi on poliittisesti mielenkiintoinen, kun pitkään valmisteltu sosiaali- ja terveyspalveluiden siirto todella tapahtuu vuoden vaihtuessa ja kuntamme rooli muuttuu aiemmasta huomattavasti. Kevään eduskuntavaalit tulevat myös tietenkin näkymään yhdistyksessämme aktiivisena vaalityönä ja tapahtumien järjestämisenä. Olemme juuri eduskuntavaaliehdokkuutensa vahvistaneen Markus Myllyniemen tukena, jotta saamme Kirkkonummelle oman vihreän kansanedustajan”, Karkinen iloitsee.

Kirkkonummen vihreät on paikallisyhdistys, jonka kautta kirkkonummelaiset kuuluvat Vihreään liittoon. Yhdistys tukee valtuustoryhmää kirkkonummelaisen politiikan kysymyksissä ja tuo jäsenten näkökulmaa kansallisiin teemoihin muun muassa puoluekokousedustajien kautta. Kirkkonummen vihreät on avoin kaikenlaisille, kaikenikäisille ja erikielisille ihmisille ja mukaan on tervetullut jokainen, joka haluaa toimia ekologisen ja yhdenvertaisen kunnan puolesta.