Aurinkoisen kesän jäljiltä katseet kääntyvät tulevaan syksyyn. Tänä vuonna syksyn aloitukseen liittyy koronatilanteen tuomaa epävarmuutta. On kuitenkin hienoa, että esimerkiksi koulut ja monet harrastuksista ovat käynnistyneet lähes normaaliin tapaan.

Koronaepidempia on heijastunut myös kuntatalouteen. Talouden haasteista ja epävarmuudesta huolimatta ilmassa on useita toivoa herättäviä seikkoja. Kirkkonummen väestönkasvu on ottanut lupaavia harppauksia, mikä luo uskoa kunnan taloustilanteen paranemiselle tulevaisuudessa. Rakentaminen on vauhdittunut ja esimerkiksi kuntakeskuksen kirjasto Fyyrin valmistuminen on suuri ilon aihe. Tulevaisuudessa tarvitsemme entistäkin enemmän hyvinvointia ja tasa-arvoa luovaa julkista tilaa, paikkoja, joissa jokainen on tervetullut viettämään aikaa.

Poikkeuksellinen kevät osoitti lähiluonnon merkityksen kuntalaisille – retkeilykohteista ja lähiluonnossa liikkumisesta on tullut entistä suositumpaa. On hienoa, että esimerkiksi kunnan ulkoilualue Linlon saaressa on jälleen käytössä siltaremontin jälkeen ja saaren retkeilyrakenteita kehitetään. Lähiluontoa on puolustettava ja retkeilyn rakenteita kehitettävä määrätietoisesti, sillä luonto on arjen voimavara.

Kirkkonummen ja kuntalaisten yhteinen vuosi huipentuu yhdessä järjestettäviin ja vietettäviin Kirkkonummi-päiviin. Kirkkonummi-päivät peruuntuivat, mutta kohdataan nyt toisella tapaa! Vihreät kutsuvat asukkaita Keskusmetsään retkeilemään ja tapaamaan Vihreitä paikallispoliitikkoja ja aktiiveja. Nähdään Killinmäen laavulla lauantaina 5.9. klo 13-15! Reitti laavulle (n. 600m) on merkitty Killinmäen parkkipaikalta (Vanha rantatie 254). Tervetuloa!

Hyvää syksyn alkua kaikille!

Vihreä valtuustoryhmä