Osuuskauppa Varuboden-Oslan edustajiston vaalit järjestetään 26.3.-6.4. Vaalien sivuille!
Vihreät ovat asettaneet edustajiston vaaliin ensimmäistä kertaa oman listan. Anna-Mari Toikka on Vihreiden varavaltuutettu Kirkkonummella, suomenkielisen opetus- ja varhaiskasvatuslautakunnan jäsen sekä sivistyslautakunnan varajäsen. Ammatiltaan hän on tietoturva-asiantuntija. Juha Tarvainen (FM) työskentelee seurakunnan ylivahtimestarina, hän on Kirkkonummen Vihreiden varavaltuutettu sekä henkilöstöjaoston jäsen.

Tässä Vihreiden ehdokkaiden ajatuksia Varuboden-Oslan merkityksestä, toiminnasta ja tulevaisuuden näkymistä!

Anna-Mari Toikka (53)

Minun VBO:ni on eettinen, kotimainen, innovatiivinen ja vähäpäästöinen

Lähituotanto, eettiset elintarvikkeet ja kotimaiset tuotteet. Näitä haluan löytää lähikaupastani ja ravintolasta, jossa syön. Haluan myös, että kaupassani näen sitoutumisen ilmastonmuutoksen haasteisiin ja että toimenpiteisiin on ryhdytty. Mielestäni Varuboden-Osla on näihin teemoihin hyvin tarttunut, mutta paljon on vielä töitä edessä. Väistämättä myös korona-epidemia tuo muutoksia kaupan alalle. Tulevaisuuden haasteet tulevat vaatimaan ketteryyttä ja innovatiivisuutta yritykseltä.

Olen asettunut ehdolle, jotta omalta osaltani saan vaikuttaa, mihin suuntaan Varuboden-Osla tulevaisuudessa kehittyy. Vihreä osuuskauppa kehittää keinot sujuvaan ja vähäpäästöiseen palveluun, joka on helppoa ja vaivatonta meille kaikille!

Juha Tarvainen (51)

Minun VBO:ni on lähellä, edullinen, henkilöstöstään huolehtiva, vastuullinen ja kaksikielinen.

Kauppojen merkitys elämän sujuvuudessa ja elämänlaadun takaajana on suuri. Siksi on tärkeää, että Prisma, Sale-kaupat ja Veikkolan S-market vastaavat koko ajan paremmin asiakasomistajien toiveisiin ja tarpeisiin.

Lähipalveluissa on Varuboden-Oslan erityinen voima ja merkitys. Kauppa käy ja kehittyy henkilöstöstä huolehtimalla. Esimerkiksi omassa elämäni kaupassa, Lindalin Salessa, asioi mielellään vuodesta ja vuosikymmenestä toiseen rennon, hyvin palvelevan ja asiakasmyönteisen henkilökunnan vuoksi.

Varuboden-Oslan liikkeissä teemme päivittäin lukuisia valintoja oman ja perheidemme hyvinvoinnin eteen. Valinnoillamme osaltaan määritämme kehityssuunnan terveellisen, monipuolisen ja eettisesti tuotetun ruoan osuuden jatkuvaksi kasvattamiseksi tuotevalikoimissa. Olen seurannut tyytyväisenä kirkkonummelaisten liikkeiden lähituotantoa tukevia satsauksia sekä niiden panostuksia erityisesti hevi-osastoilla ja tuoretuotetiskillä. Nyt hyvällä alulla olevaa kehitystä pitää jatkaa ja syventää.

Olen ehdolla tukemassa Varuboden-Oslan kehitystä asiakasomistajien tahtoa seuraavaksi ja yhteiskunnallista vastuuta kantavaksi, entistäkin vahvemmaksi paikalliseksi voimatekijäksi. Kaupan ja muiden palveluiden verkon tulee olla laaja ja ulottua lähelle ihmisten luontaista elinpiiriä. Kun teemme hyvät kaupat, niin rakennamme hyvää elämää.

Muistutamme vielä, että edustajistovaaleissa voi äänestää etänä, joko sähköisesti Varuboden-Oslan sivuilla tai postittamalla kotiin lähetetyn äänestyslipukkeen!