27.8.2019 Julkaisuvapaa

Kirkkonummen kunnanvaltuutettu Markus Myllyniemi on siirtynyt SDP:n valtuustoryhmästä Vihreisiin. Vihreä valtuustoryhmä on nyt kunnanvaltuuston kolmanneksi suurin; ryhmässä on seitsemän valtuutettua ja yhdeksän varavaltuutettua.

Markus Myllyniemi on 23-vuotias taloustieteen opiskelija Aalto-yliopistossa. ”Olen sitoutunut kauteni alusta saakka tuomaan kuntalaisten ääntä paremmin kuuluviin Kirkkonummella. Tiedän, että Kirkkonummen Vihreät tekevät väsymättömästi töitä suoran kuntalaisdemokratian puolesta ja luovat uutta avoimuuden ja välittömyyden kulttuuria virka- sekä luottamushenkilöiden ja kuntalaisten välille. Vihreät tekevät sekä valtakunnallisesti että Kirkkonummella politiikkaa, jonka voin allekirjoittaa”, summaa Myllyniemi.

Vihreän valtuustoryhmän puheenjohtaja Sanni Jäppinen iloitsee päätöksestä: ”Markus lähestyy ihmisiä avoimesti, etsii ratkaisuja ja toimii määrätietoisesti niiden eteen. Olemme tehneet yhteistyötä jo aiemmin tällä valtuustokaudella, joten odotan innolla tulevaa.”

Kirkkonummen Vihreiden puheenjohtaja Saara Huhmarniemi toivottaa Markuksen lämpimästi tervetulleeksi Vihreisiin. ”Jaamme Markuksen kanssa yhteisen tavoitteen vahvistaa asukkaiden vaikutusmahdollisuuksia ja päätöksenteon läpinäkyvyyttä. Nykyiset toimintatavat eivät tue avoimen demokratian kehittymistä. On hienoa, että Markus näkee Vihreissä mahdollisuuden toimintakulttuurin uudistamiseen!”

Markus Myllyniemi on suomenkielisen varhaiskasvatus ja -opetuslautakunnan sekä kuntakehitysjaoston jäsen. Kuntakehitysjaoston puheenjohtaja Vihreiden Reetta Hyvärinen kertoo yhteistyön Markuksen kanssa kunnan elinvoiman ja kehittämisen puolesta olleen aina sujuvaa: “Vihreiden tavoitteita ovat muun muassa kestävä maankäyttö, toimivat ja laadukkaat palvelut, terveet ja turvalliset tilat, kunnan talouden vahvistaminen sekä viihtyisän ja toimivan kuntakeskustan luominen asukkaita ja yritystoimintaa varten. Tällä valtuustokaudella olemme saaneet monia tavoitteitamme eteenpäin ja iloitsen, että Markus liittyy joukkoomme edistämään kunnan kehittämistä.”

Markus Myllyniemi
kunnanvaltuutettu