Kirkkonummen Vihreät on hyväksynyt kuntavaalien vaaliohjelman

”Tavoitteenamme on luoda Kirkkonummen keskustoista viihtyisiä ja houkuttelevia kohtaamispaikkoja yrityksille, järjestöille, kulttuurille ja taiteelle. Toistaalta luontoon on vain lyhyt matka ja sitä arvostetaan asumisessa. Vihreät lähtevät kehittämään asukkaiden virkistys- ja ulkoilumahdollisuuksia eri puolilla kuntaa, rikkaita luontokohteita vaalien”, sanoo Kirkkonummen vihreiden puheenjohtaja Saara Huhmarniemi.

Keskustojen vahvistaminen luo edellytyksiä uudelle elinkeinotoiminnalle sekä joukkoliikenteen kehittämiselle.

”Ei pidä unohtaa myöskään kestävän luonto- ja maaseutumatkailun potentiaalia tai lähituotannon merkitystä. Vihreiden tavoitteena on edistää lähellä tuottamisen kulttuuria osana julkisia hankintoja, kuten ruokapalveluja”, kertoo Huhmarniemi.

Sote-uudistuksen myötä hyvinvoinnin ja terveyden edistäminen on yhä tärkeämpää.

”Lasten ja nuorten palvelut ovat Vihreiden perinteistä osaamisaluetta, mutta nyt on ajankohtaista huomioida myös kasvava vanhusväestö. Kaikkien palveluiden laadun takeena on jatkuvuus, riittävät resurssit sekä terveet ja toimivat tilat. Palveluja tulee kehittää asukkaiden lähtökohdista ja se vaatii lähidemokratian ja osallisuuden vahvistamista. Nämä ovat keskeisiä vaaliohjelmamme teemoja”, korostaa Saara Huhmarniemi.

Tule ehdokkaaksi viemään tavoitteita eteenpäin!
Tällä hetkellä Vihreät ovat nimenneet 21 ehdokasta Kirkkonummella. Jäsenkokouksessa 19.1. nimetyt uudet ehdokkaat ovat: Mårten Bondestam, Tor Essén, Reetta Hyvärinen, Aurinko Le, Tuula Peura, Pekka Rantanen, Juha Tarvainen ja Markku Törhönen.

Vihreiden vaaliohjelma löytyy täältä: https://www.kirkkonummenvihreat.fi/kuntavaalit-2017/

Lisätiedot: Puheenjohtaja Saara Huhmarniemi
saara.huhmarniemi@vihreat.fi